sobota, 24 listopada 2012

Pyszne ciasteczka - PIEGUSKI

Witam,

Kilka dni temu zainteresował mnie przepis na ciasteczka Pieguski i postanowiłam je upiec. Po upieczeniu byłam zaskoczona, że są aż tak smaczne :-) Nadają się do kawy czy herbaty, także jeżeli planujemy mieć gości, jak najbardziej polecam do poczęstunku:-) Mogą poleżeć troszkę dłużej, gdyż są to ciastka kruche więc bez obaw możemy zrobić więcej porcji. Ja zrobiłam dwie (tj. około 60 ciasteczek) i zniknęły po niecałych dwóch dniach! :-) Dodatkowym atutem jest to, że robimy je bardzo szybko.


Składniki: (na około 30 ciasteczek)

● 150 g. masła
● 100 g. cukru lub cukru pudru (ja użyłam cukru pudru)
● 2 jajka
● 100 g czekolady (tutaj pozostawiam wolny wybór, polecam Milkę:-) )
● 1 łyżeczka proszku do pieczenia
● ok. 300 g. mąki

Dodatkowo polecam dodać orzechy laskowe i rodzynki, wtedy Pieguski smakują o niebo lepiej.







Wykonanie:
  1. Masło, o temp. pokojowej, ucieramy z cukrem lub cukrem pudrem na białą, gładką masę, dodając kolejno jajka.
    W tym samym czasie podgrzewamy piekarnik do temp. 180 st. C.
  2. Czekoladę i orzechy siekamy grubo, dodajemy sparzonych uprzednio rodzynek i całość łączymy z masą maślaną.
  3. Mąkę z proszkiem do pieczenia dodajemy do masy i wyrabiamy ciasto. Ciasto powinno być dość "luźne" i mieć troszkę kleistą konsystencję.


  4. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy tłuszczem.
  5. Z ciasta formujemy 30 niewielkich kulek, delikatnie spłaszczamy dłonią (możemy je również formować w różne kształty).
  6. Ciasteczka pieczemy ok. 15-20 min lub do uzyskania zbrązowienia.


Smacznego :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz