niedziela, 13 października 2013

Jesienne przetwory: Grzybki leśne w słodko-kwaśnej marynacie.


   Niedawno rozpoczął się sezon na grzyby. Mnie również dopadło szaleństwo ich zbierania - w lesie spędziłam wczoraj ponad 6 godzin. Niestety grzybków nie jest zbyt dużo... Trzeba długo i cierpliwie szukać:) Udało mi się znaleźć opieńki, podgrzybki brunatne, podgrzybki zające i podgrzybki złociste. Dziś przedstawię Wam przepis na grzybki leśne w słodko-kwaśnej marynacie. Ja właśnie tak zamarynowałam trzy rodzaje podgrzybków. Opieńki zaś znalazły się w zalewie pomidorowej:) Ale o nich później.



GRZYBKI LEŚNE W SŁODKO-KWAŚNEJ MARYNACIE:


Składniki: 
● rondel obranych, umytych i ugotowanych w osolonej wodzie, z dodatkiem soku z połowy cytryny, grzybków leśnych
●  1,5 szklanki wody
● 0,5 szklanki octu 10%
● 1 łyżka soli
● 3 czubate łyżeczki cukru
● 0,5 łyżeczki mielonej, słodkiej papryki
● gorczyca
● liść laurowy
● ziele angielskie
● pieprz w ziarnach
● 2 cebule

Wykonanie:
1).  Grzyby płukamy kilka razy w zimnej wodzie.
2). Gotujemy je w posolonej wodzie z sokiem z połowy cytryny. Po wyjęciu przecedzamy i przelewamy zimną wodą.
3). W garnku gotujemy wodę w proporcji 1 : 3 (1 część octu na 3 części wody). Dodajemy cukier, sól, paprykę słodką i mieszamy.
4).  Na wrzącą zalewę wrzucamy pokrojoną w piórka cebulę i gotujemy razem przez kilka minut.
5).  Dodajemy grzybki i gotujemy pod przykryciem (najlepiej na małym ogniu) przez kilka minut.
6).  Do przygotowanych słoików wrzucamy przyprawy: liście laurowe, pieprz, ziele angielskie, trochę gorczycy.
7). Przekładamy zalewę z grzybkami do słoików, zakręcamy i pasteryzujemy przez 20 minut. Wyjmujemy z wody i ustawiamy do góry dnem.


 Smacznego!
 
 

A Wy już byliście w tym roku na grzybkach?:)



Pozdrawiam!
M.

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam grzybki :) Zarówno zbierać, jak i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam grzyby :) szczególnie, gdy są w pierogach :) mniamm.. :)
    wczoraj wróciłam z pełnym koszem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie grzybki udało Ci się znaleźć? :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam pierogi z kapustą i grzybami.
    A sama nie zbieram grzybów bo się na tym nie znam więc pewnie zerwałabym same muchomory :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam pierożki z kapusta i grzybami - ciężko tylko ich lepić ;)

      Usuń
  4. Grzybki :) mieszkam obok lasu więc mam pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Amazing post. Can we follow each other? Let me know
    Love
    New Post
    Fashion Talks

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Ja ogólnie nie lubię grzybów, ale zawsze się przydadzą- do uszek, krokietów, pizzy, itp. Nie lubię też chodzić po lesie, całe szczęście mój tata bardzo lubi i zawsze coś przyniesie:D

    OdpowiedzUsuń
  7. była, byłam :)
    i nawet zrobiłam kilka słoiczków maślaczków:)

    OdpowiedzUsuń