czwartek, 3 października 2013

Kostka alpejska, czyli słodkie ciasteczko z bezą :)


Jak pisałam we wcześniejszej notce, napadł mnie "szał" pieczenia:) Dziś zaprezentuję przepyszne i bardzo słodziutkie ciasto "Kostka alpejska". Przepis znalazłam gdzieś w internecie i od razu nabrałam ochoty na pieczenie, i jako, że lubię  słodycze, na kosztowanie placka:)
Piekłam go w piątek wieczorem, myślałam, że do poniedziałku starczy. Nic z tego, nie został nawet mały okruszek a chciałam wziąć do pracy poczęstować koleżanki;) Takich mam łasuchów w domu! 


CIASTO BISZKOPTOWE:

Składniki:
3 jajka
● 2 czubate łyżki mąki pszennej
● 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
● 1/3 szklanki cukru
● 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
● 2 łyżki kakao

Białka ubijamy na sztywno, stopniowo dodając cukier. Do piany dodajemy po jednym białku i nadal ubijamy. Obie mąki, proszek do pieczenia i kakao stopniowo dodajemy do ubitych jaj. Wszystko dokładnie ale delikatnie mieszamy. Ciasto wylewamy na blaszkę (25 x 36 cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy przez około 20-25 minut w temp. 175 st. C.


Krem:
● 180 g miękkiego masła
●  puszka masy kajmakowej (kupiłam w biedronce po 3,99zł)
● 25 dkg bezów


Masło ucieramy mikserem. Stopniowo dodajemy po łyżce masy kajmakowej. Na koniec dodajemy pokruszone bezy i mieszamy.


Masa śmietanowa:
● 400 ml śmietany kremówki
●  2,5 łyżki żelatyny

Żelatynę rozpuszczamy w odrobinie wrzątku i studzimy. Schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywno i na końcu mieszamy z żelatyną.


De dekoracji:
●  czekolada (ja użyłam milki)

Na upieczone i przestudzone ciasto wylewamy krem kajmakowy. Na krem - masę śmietanową. Górę dekorujemy startą czekoladą.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Biorę udział w rozdaniu na blogu Klub Kosmetyczny



Zapraszam wszystkich chętnych i życzę powodzenia!!!:-)
Pozdrawiam!
M.


9 komentarzy:

  1. Bezę mogłabym jeść dniami i nocami. :)
    Mniamm.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I have the same orchids, and very tasty cake!
    Follow you back!

    www.veraanda.blogspot.ru

    OdpowiedzUsuń
  3. gdybym miała czas to chętnie upiekłabym takie cudo :)
    kusisz do aktywności fizycznej bo jak sie zje takie ciacho to przydałoby sie je spalić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ale robisz smaka!! Prezentuje się naprawdę pysznie:D

    OdpowiedzUsuń