czwartek, 31 października 2013

Kruche ciasteczka z czekoladą

     Niedawno pisałam, że skusiłam się na maszynkę do robienia i zdobienia ciastek, którą kupiłam w Lidlu w bardzo korzystnej cenie. Na początku było z nią trochę zabawy ale w końcu udało się uformować śliczne kształty :)
Maszynka posiada 10 wzorów do ciastek i 8 końcówek do dekoracji. Można powiedzieć, że jest wielofunkcyjna;) 

Przejdźmy teraz do przepisu. Jest on banalnie prosty a wykonanie bardzo szybkie. Ciastka smakują rewelacyjnie! Hmm... w smaku przypominają ciasteczka maślane. Myślę, że to za sprawą nowej margaryny Kasi. Z jednej porcji wychodzi niewiele naszego wypieku, polecam więc zagnieść podwójne ciasto:) 

U mnie w domu ciasteczka rozpłynęły się w mgnieniu oka:)







Składniki: 
(wychodzi około 2,5 dużej blaszki ciastek)
● 2,5 szklanki mąki
● 1 kostka margaryny (Kupiłam nowość Kasię maślaną za 3,30 zł - jest świetna - polecam! Nadaje ciasteczkom pyszny maślany smak.)
● 1/2 szklanki cukru pudru
● 1 cukier waniliowy
● 5 żółtek
● czekolada do dekoracji (ja użyłam gotowej - mlecznej z Gellwe)

Wykonanie:
1. Wszystkie składniki łączymy ze sobą i zagniatamy na gładkie ciasto.
2. Odkładamy w chłodne miejsce (najlepiej do lodówki) na 30 minut.
3. Porcjami wkładamy ciasto do maszynki do robienia ciastek lub sami formujemy kształt.
4. "Wyciskamy" ciasto na blaszkę. (Nie polecam wykładać papierem, ponieważ ciastka i tak się nie przykleją do blaszki. Mnie osobiście nie chciały się ładnie wycisnąć na papier - ciasto zostawało przy maszynce.)
5. Ciastka wkładamy do uprzednio nagrzanego piekarnika i pieczemy przez około 25 minut.
6. Po upieczeniu i ostygnięciu możemy je polać polewą czekoladową.





Jak się Wam podobają kształty ciasteczek z mojej "magicznej" maszynki?:)



Pozdrawiam!
M.

2 komentarze:

  1. Przepiękne ciasteczka! i muszą być pyszne. Chcę taką maszynkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uoooo chce te maszynke ;) Koniecznie !

    OdpowiedzUsuń