poniedziałek, 21 października 2013

Opieńki w pomidorach.

Jako, że teraz mamy sezon na grzyby podzielę się z Wami moim przepisem na pyszne opieńki w pomidorach. U mnie w domu wszystkim smakują. Nadają się zarówno do obiadu, jak i na kanapkę. Zachęcam do wypróbowania - naprawdę warto:)

Składniki:
(na durszlak obgotowanych opieniek) 
● 1 szklanka wody
● 5 łyżek octu
● 5 łyżek cukru
● 2 łyżki mielonej, słodkiej papryki
● słoiczek koncentratu pomidorowego
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
● 1 szklanka oleju
●  0,5 kg cebuli
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
● liść laurowy, pieprz, sól do smaku
● 1 goździk


Wykonanie:
1). Zagotowujemy zalewę z wody, octu, cukru, słodkiej papryki i koncentratu pomidorowego. 
2). Dodajemy do smaku sól i pieprz. Następnie dodajemy liść laurowy i goździk.
3). Cebulę kroimy w pół-talarki i szklimy w uprzednio rozgrzanym oleju.
4). Łączymy gorącą zalewę z zeszkloną cebulką i grzybkami. Całość gotujemy około 15 min.
5). Słoiki pasteryzujemy około 20 min. 


 Bardzo szybki i łatwy przepis, prawda?:)



Skusiłam się dziś na zakup maszynki do robienia i dekoracji ciastek w Lidlu.  Ale o tym trochę później, kiedy będę miała czas wziąć się za pieczenie. Mam nadzieję, że uda mi się wcześniej, niż przed świętami, wypróbować mój zakup;)



Pozdrawiam!
M.

3 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam tego rodzaju grzybów, ale wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za grzybami, ale pokażę Twój wpis babci ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. U Ciebie ostatnio same pyszności :P Choć akurat grzybów nie lubię :D

    OdpowiedzUsuń