sobota, 23 listopada 2013

Coś pysznego, czyli słodkie "CIASTO Z DYNI" :-)

Hej!

Jak już wcześniej zapowiedziałam dziś będzie słodki post:-) A mianowicie proste i bardzo smaczne ciasto z dyni, które idealnie nadaje się do kawy czy herbaty. Na ciepło nie jest tak pyszne, więc polecam próbować jak ostygnie. Najlepiej smakuje jak poleży kilka dni. 

Dlaczego właśnie skusiło mnie żeby zrobić ciasto z dyni? No właśnie:-) Koleżanka z pracy upiekła ten przepyszny placek i przyniosła do pracy. Jakże mi posmakował!!! Wygląda pięknie i smakuje jeszcze lepiej. Polecam - naprawdę warto go upiec. Wykonanie jest bardzo łatwe, a do tego dodatkowym plusem jest to, że nie ucierpi na tym nasz portfel:) 

U mnie w domu placek każdemu smakował, mamy koleżankom również. Dziś wezmę go dalej "w obieg" i zbiorę następne opinie;-)




Składniki:
● 2 szklanki startej dyni (na największych oczkach)
● 4 jaja
● 2 szklanki cukru
● 2 szklanki mąki
● garść pestek dyni
● garść płatków migdała (+ trochę do posypania ciasta)
● 1 łyżeczka proszku do pieczenia
● pół łyżeczki sody
● 2  łyżeczki cynamonu
● 1 łyżeczka przyprawy korzennej
● kilka kropel ekstraktu waniliowego (10 - 15)  
● 1/3 szklanki oleju

Wykonanie:
1. Jaja ubijamy z cukrem na puszystą "piankę".
2. Do pianki dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, cynamon, przyprawę korzenną, ekstrakt waniliowy i olej. Dokładnie mieszamy wszystkie składniki.
3. Dodajemy startą dynię, pestki i migdały. Ponownie mieszamy.
4. Gotową masę przelewamy do nasmarowanej olejem i posypanej bułką tartą brytfanny, o wymiarach 30 x 15 cm. Całość posypujemy migdałami i cukrem pudrem.
5. Ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w temp. 180 st. C przez około 50 minut. Przed wyjęciem sprawdzamy drewnianym patyczkiem, czy placek jest upieczony.


 Voilà! :-)

    
 A teraz najlepsza część całego wpisu, zapraszam do smakowania kawałeczka ciasta! ;-)
Częstujcie się! ;-)



Pozdrawiam!
M.
 
 
 
 
 

13 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, kiedyś robiłam marchewkowe ale dyniowego jeszcze nie

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie wygląda i jestem pewna, że jeszcze lepiej smakuje. :) Po pysznych babeczkach ufam każdemu Twojemu wypiekowi. :) mniamm.:p

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie :)
    nie jestem do końca przekonana do dyni na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój tata zrobił to ciasto nie tak dawno i było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi smakowicie;) trzeba wypróbowac;)
    zapraszam do mnie >>> redlips-evelinafashion.blogspot.com
    jesli ci się spodoba zapraszam również do obserwowanych:)
    pozdraiwam;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepysznie wygląda ,nigdy nie piekłam ciasta dyniowego,lecz pora to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nigdy nie robiłam nic z dyni, a szkoda, bo Twoje ciasto wygląda bardzo smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  8. ale mnie rozochociąłs ty ciastem.......musi byc smakowite !

    OdpowiedzUsuń