środa, 26 lutego 2014

Niebo w ustach, czyli ciasteczka owsiane z miodem :)

Hej! 

Ostatnio mam dużo na głowie i jak znajdę chwilę wolnego czasu żeby coś napisać, ogarnia mnie lenistwo, chce mi się spać i wskakuje do łóżka. 
Co drugi dzień chodzę po pracy na siłownię. Zastanawiam się czy nie zacząć tego robić częściej, czyli również przed południową zmianą w pracy. Po kilku wizytach muszę przyznać, że czuję się fizycznie i psychicznie o niebo lepiej. Oczywiście zakwasy mnie dopadły, bo mam kondycję równą zero, ale już wszystko ok i mogę dalej trenować.

Dziś relaksowałam się w SPA w Nałęczowie:) Od czasu do czasu można trochę zaszaleć;)


Nie przedłużając już, podzielę się z Wami przepisem na ciasteczka owsiane z miodem. Znalazłam kilka interesujących w Internecie, jednak żaden do końca mi się nie spodobał. Postanowiłam więc sama dobrać składniki, by zaspokoić moje kubki smakowe:) I śmiało powiem... było warto! U mnie w domu zostały zjedzone w mgnieniu oka przez łasuchów - a porcja była spora ;)



CIASTECZKA OWSIANE Z MIODEM

Składniki:
● 2 szklanki płatków owsianych
● 2 szklanki mąki pszennej
● 1 szklanka cukru
● 3/4 kostki margaryny 
● 2 jaja
● 1 opakowanie rodzynek (100g)
● 0,5 szklanki posiekanej czekolady (użyłam Milkę z orzechami)
● 1 łyżeczka sody oczyszczonej 
● 0,5 płaskiej łyżeczki soli
● 2 łyżki miodu
● aromat waniliowy (1/2 fiolki)

    
Wykonanie:
  1. Margarynę wraz z miodem roztapiamy na małym ogniu i studzimy do uzyskania temperatury pokojowej.
  2. Wsypujemy wszystkie suche składniki do misy, następnie dodajemy mokre.
  3. Mieszamy wszystko razem i wyrabiamy ciasto.  
  4. Odstawiamy na 30 minut do lodówki.
  5. Rozgrzewamy piekarnik do 170 st. C.  
  6. Brytfannę wykładamy papierem do pieczenia.
  7. Formujemy niewielkie, spłaszczone z jednej strony kuleczki i wykładamy je na papierze do pieczenia. Podczas wykładania należy pamiętać, by zachować spory odstęp, ponieważ podczas pieczenia ciasteczka "spłaszczają się".
  8. Pieczemy przez około 12-15 minut obserwując ich, by się nie spaliły.
  9. Po wyjęciu są dosyć miękkie, ale gdy wystygną robią się twarde.




 Próbowałyście kiedyś piec takie ciastka? 
Jak Wam smakują?


 Pozdrawiam,
M.

27 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszły Ci piękne:) Mogłabyś mi pocztą wysłać kilka:P Aż się chce je spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie! Uwielbiam takie ciastka, muszę kiedyś spróbować, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetnie wyglądają, ja robiłam podobne ala pieguski

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam takie ciasteczka, ale często sięgam po gotowce, bo sama nie umiem piec :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smakowicie wyglądają, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm, przepis bardzo zachęcający! muszę takie ciastka zrobić, uwielbiam wszystko, co owsiane! : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy takich nie robiłam, ale wyglądają mega smakowicie!
    Wypróbuję Twój przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam! ale nie posłuchałam się i ułożyłam je zbyt blisko siebie i zamiast ciastek ... mam ciasto :D ale za to bardzo dobre! :D

      Usuń
    2. Też pierwsza blaszka mi wyszła prawie jak ciasto dlatego ostrzegałam:D Ale mimo wszystko ciacha lepiej smakują twardsze, kiedy są pieczone z dala od siebie:P

      Usuń
  9. och ile już ciasteczek robiłam...;)
    Twoje wyglądają smakowicie, dlatego pewnie wykorzystam przepis w przyszłości.
    Może następnym razem pogadamy przy ciachu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają bardzo smacznie, wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają smakowicie! Choć muszę przyznać, iż nie przepadam za rodzynkami i miodem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają super, przepis zapisuję do ulubionych, wydaje się proste i może sobie poradzę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. muszę wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś piekłam owsiane, ale z innego przepisu. Były o niebo lepsze od tych ze sklepu, głównie za sprawą, ze mogłam je zjeść na ciepło. Następnym razem dodam też czekoladę, ale nie rodzynki - strasznie ich nie cierpię.

    OdpowiedzUsuń
  15. omomomomomom ale bym zjadla < 3

    OdpowiedzUsuń
  16. W przyszłości na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja jedynie o nich słyszałam i widzialam u koleżanki ale sama takich nigdy nie jadłam ani nie robiłam.
    Trochę przeraża mnie taka ilosć margaryny, ale pewnie temu się ta świecą :)


    Zapraszam do mnie: http://iwillnotdieyoung.blogspot.com/

    Obserwuje, liczę na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. wyglądają bardzo apetycznie i mają piękny kolor :) narobiłaś mi smaka

    OdpowiedzUsuń
  19. wyglądają na przepyszne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo lubię ciasteczka owsiane, ale z miodem jeszcze nie próbowałam :) autotop

    OdpowiedzUsuń