środa, 4 czerwca 2014

Ciasto z rabarbarem.

 Cześć!

Ostatnio mam ochotę na pieczenie, więc przychodzę do Was z kolejnym smacznym i jakże prostym w wykonaniu ciastem. Będzie to orzeźwiające ciacho z rabarbarem:-) Roślinę ku memu zadowoleniu znalazłam w Kauflandzie i oczywiście musiałam kupić. Na szczęście nabyłam go więcej i udało mi się jeszcze zrobić kompot? Piliście kiedyś kompot rabarbarowy? Jeżeli nie to polecam - jest pyszny! Smak mojego dzieciństwa :-)


Ciasto z rabarbarem


Składniki:

na ciasto:
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 3/4 szklanki kwaśnej śmietany
  • 3/4 szklanki oleju
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:
  • 500 g rabarbaru
  • 2-3 łyżki cukru
  • cukier puder do posypania (opcjonalnie)

Wykonanie:
  1. Rabarbar myjemy, oczyszczamy z włókien i twardych końcówek. Osuszamy i tniemy na około 3 cm kawałki.
  2. Białka z cukrem ubijamy na sztywną pianę. Dalej ubijając dodajemy po jednym żółtku. 
  3. Od tego momentu wszystko mieszamy delikatnie za pomocą łyżki. Dodajemy kolejno porcjami śmietanę, cienkim strumieniem wlewamy olej, porcjami wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Nie mieszamy długo - tylko do połączenia się składników.
  4. Ciasto wykładamy, równomiernie go rozprowadzając, do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Układamy kawałki rabarbaru. Całą powierzchnię posypujemy 2-3 łyżkami cukru.
  5. Pieczemy około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. Patyczkiem sprawdzamy, czy ciasto zostało już upieczone. Jeżeli tak to wyłączamy ogrzewanie, otwieramy drzwiczki piekarnika i pozostawiamy ciasto na 5 minut.
  6. Wyjmujemy z piekarnika i studzimy. Po tym czasie możemy posypać całość cukrem pudrem.



Smacznego! :-)






19 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam takiego ciasta. Przepis bardzo prosty! Muszę wypróbować :).

    OdpowiedzUsuń
  2. UWIELBIAM :)) smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię rabarbar i ciasto z nim bo jest słodkie i kwaskowe. pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie wygląda :) Nigdy nie jadłam ciasta z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wieki temu jadła, smak dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  6. moje ulubione ciacho!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowicie wygląda :) i musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglada pysznie! Ja znam inna wersje ciacha z rabarbarem, gdzie rabarbar dusi sie jak do szarlotki. Koniecznie w weekend muszę sprawdzic Twój przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie. Uwielbiam rabarbar :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bym pojadła :) Muszę podesłać mamie, ja obecnie mam zepsuty piekarnik, ale w sumie i tak nie potrafię piec :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam ciasto z rabarbarem :) Jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty tu same smakolyki pokazujesz ;333

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ciasta z rabarbarem!! Ale narobiłaś ochoty :D. Ale u mnie piecze się właśnie ciasto jogurtowe z truskawkami :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Mnie się kojarzy z dzieciństwem takie ciasto. :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam ciasto z rabarbarem i pierwsze w tym roku mam już za sobą.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyyyyszności :D Mam rabarbar w ogródku, a takiego ciasta daaawno nie robiłam, więc chyba czas najwyższy ;)

    OdpowiedzUsuń