sobota, 20 września 2014

ZAFFIRO, czyli lifting termiczny.


W ostatnim czasie coraz popularniejsze staje się poprawianie urody i przeciwdziałanie starzeniu się skóry. Większość zabiegów, niestety, zmusza do użycia skalpela bądź do innej ingerencji podskórnej, jak na przykład wstrzyknięcie konkretnej substancji. Jednak w 2009 roku, za sprawą firmy ITP Esthetique, na polskim rynku pojawił się nieinwazyjny sposób na pozbycie się zmarszczek i przywrócenie skórze elastyczności. Jest nim Zaffiro, czyli lifting termiczny. Urządzenie to bazuje na działaniu promieni IR, o długości fali 750-1800 nm, który ma za zadanie stymulować produkcję kolagenu w komórkach skóry. Ogromnym plusem zabiegu jest to, że jego przeprowadzenie jest bezbolesne i nie wymaga znieczulenia a efekty widoczne są przez długi czas.

Zabieg polecany jest dla osób od 25 roku życia, gdyż już od tego wieku zmniejsza się ilość kolagenu w skórze. Pojawiają się pierwsze zmarszczki i zauważyć można coraz bardziej opadającą skórę. Pacjentom do 35 lat zaleca się wykonanie profilaktycznie jednego zabiegu. Powyżej tego wieku specjaliści rekomendują cztery zabiegi w miesięcznych odstępach.

Urządzenie Zaffiro można stosować na wszystkich partiach ciała. Z jego pomocą poprawimy jędrność szyi, dekoltu, brzucha, pośladków, ud czy też ramion. Spłyca zmarszczki na twarzy a także koryguje jej owal. Podnosi również elastyczność skóry dłoni i nad kolanami. Lifting termiczny jest bardzo często wybierany przez kobiety, które pragną poprawić wygląd brzucha po porodzie a także ujędrnić opadające piersi. Obkurcza skórę brzucha, przy czym usuwa rozstępy i cellulit.





Wskazania do wykonania zabiegu:
·        Zmarszczki:
mimiczne, na dekolcie, między brwiami, na czole, wokół ust, pod oczami, na szyi, kurze łapki.
·        Bruzdy:
na twarzy, wokół ust, mimiczne, na szyi, pod oczami, nosowo-wargowe.
·        Skóra:
obwisła skóra na brzuchu (również po ciązy), starzenie się skóry, powstrzymanie starzenia skóry.
·        Ujędrnianie:
ud, biustu, brzucha, pośladów, ramion, podbródka, szyi.
·        Usuwanie cellulitu:
na udach, na brzuchu i biodrach, na pośladkach.
·        Usuwanie rozstępów:
po ciąży, na brzuchu i biodrach, na ramionach, na udach, na pośladkach.


Ze wszystkich wymienionych wskazań, większość kobiet decyduje się na odmładzanie twarzy, gdyż oznaki starzenia się skóry są najbardziej zauważalne właśnie na tej partii. Zabieg Zaffiro można wykonać tuż przed „wielkim wyjściem”, ponieważ po jego wykonaniu skóra od razu staje się odmłodzona a za razem wygląda świeżo i promiennie. Sporadycznie mogą wystąpić delikatne zaczerwienienia, które ustępują po kilku godzinach.


Urządzenie służące do liftingu termicznego


Jak przebiega zabieg?

Jak już wcześniej wspominałam Zaffiro służy do niechirurgicznego i nieinwazyjnego liftingu twarzy i ciała. Urządzenie emituje promieniowanie, które stopniowo rozgrzewa głębokie warstwy skóry właściwej do 65 st. C, a za razem w celach ochronnych chłodzi ją na powierzchni.
Efekt termiczny, który zachodzi w dolnych warstwach skóry powoduje podgrzanie i podrażnienie włókien kolagenowych, które skurczają się do ich pierwotnej długości. Dzięki temu skóra zagęszcza się i ściąga, co powoduje jej napięcie i wzrost elastyczności. W efekcie zauważamy, że zmarszczki zostały wygładzone.
Pod wpływem wysokiej temperatury fibroblasty (komórki produkujące kolagen) są stymulowane do produkcji nowych włókien. Dzięki temu ilość produkowanego kolagenu zwiększa się o około 30% i uzyskujemy efekt zwiększenia gęstości skóry i liftingu.


Pierwsze efekty terapii Zaffiro możemy zauważyć natychmiast po przeprowadzeniu zabiegu. Wynikają one z przebudowy struktury białkowego rusztowania skóry. Zaś sam proces tworzenia przez fibroblasty nowych włókien kolagenu jest długotrwały, dlatego pożądany efekt końcowy, czyli odmłodzone skóry, uzyskujemy dopiero po 3-6 miesiącach od wykonania zabiegu. Proces ten jednak zapewnia nam długotrwałe i naturalne efekty na lata.


Efekt liftingujący- przed i po zabiegu


Przeciwwskazania do wykonania zabiegu:

·        Ciąża i okres karmienia piersią
·        Otwarte rany
·        Choroba nowotworowa
·        Przebyty zabieg złotych nici
·        Choroby autoimmunologiczne
·        Implanty
·        Botox do 2 tygodni po zabiegu
·        Zabiegi złuszczające naskórek do 14 dni przed zabiegiem



Ceny w Polsce, w zależności od partii ciała, wahają się w przedziale od 500 do 1500 zł.



Zdecydowali byście się na taki zabieg?
Co o nim myślicie?




26 komentarzy:

  1. To ja będę mogła od listopada, bo skończę 25 lat :D Ale nie wiem czy mnie będzie stać, bo widzę, że troszkę drogi taki zabieg :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym poszła zeby mi to na nogach zrobili, udka takie gładkie i ujedrnione <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z cała pewnością tak ;) jesli tylko mogliby mi to pomoc uporać sie z czymś czego nie bede w sobie lubiła w przyszłości to nie widzę powodu, aby sobie odmawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie jeszcze nie dla mnie, ale efekty są zachwycające.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie dla mnie, ale efekty są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym skorzystała, ale na razie nie mam zamiaru takiej kwoty wydawać na kosmetyczny zabieg.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe efekty, ale zabieg na pewno nie dla mnie (na razie) :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o takim zabiegu. Ja na razie nie potrzebuję, ale na przyszłość będę pamiętać. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że istnieją takie zabiegi, efekty są świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Efekty są zachwycające:) ja bym sobie chętnie wygładziła zmarszczki mimiczne na czole, ale cena mnie przeraża:(

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo! nie wiedziałam, że taki jest! widzę, że efekty są super!

    OdpowiedzUsuń
  12. świetne efekty, gdybym miała więcej kasy i była starsza na pewno zrobiłabym bardzo wiele aby zatrzymać młody wygląd jak najdłużej

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajne, ale co z moimi naczynkami nieszczęsnymi?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jeszcze jestem za młoda na taki zabieg :)
    Ale fajnie wiedzieć, że są takie mozliwości poprawy urody :)
    Zostaję u ciebie na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. A to mam jeszcze rok na taki zabieg haha :) Ja ogólnie kiedyś chciałabym mieć dużo pieniązków i móc sobie pozwalać na takie cuda ale czas pokaże jak to będzie :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Zabieg jeszcze nie dla mnie ;) Chociaż chwilowo nie wydałabym 500 zł na takie coś ^^

    OdpowiedzUsuń
  17. wow co za cena..masakraaa ale jak działa to moze i wartooo

    OdpowiedzUsuń
  18. za młoda jeszcze jestem :D

    ps. co do olejków arganowych to mam u siebie jeden z pompką z Marion , więc są dostępne ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Teraz na pewno nie ale może kiedyś skorzystam z takiego zabiegu. =)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cena jest na prawdę wysoka - chyba bym się nie skusiła...

    OdpowiedzUsuń
  21. nie znałam takiego rodzaju zabiegu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie miałam pojęcia, że takie coś istnieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. wiekowo już się mieszczę :) ale cenowo może bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam okazję wykonywać i muszę przyznać, że efekty są super! :-) Pozdrawiam :-*

    OdpowiedzUsuń