środa, 28 stycznia 2015

Czekoladowe ciastko z kaszą manną - bez pieczenia!

Cześć!

U Was też dziś było tak ponuro za oknem jakby noc w cale się nie kończyła i chmura miałaby się zaraz oberwać? Na osłodę dzisiejszego szarego dnia mam dla Was przepis na przepyszne czekoladowe ciasto z kaszą manną. Jest bardzo proste i naprawdę szybkie w wykonaniu. Dodatkowo smakuje wyśmienicie! Jednym minusem jest, że smakuje najlepiej następnego dnia, gdyż herbatniki muszą rozmięknąć. Ale warto czekać:-)


Składniki na ciastko:
  • 1 litr mleka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 3 łyżki kakao
  • 200 g masła/margaryny
  • 3 paczki herbatników
Składniki na polewę:
  • 1/2 kostki margaryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 kopiaste łyżki kakao
  • 3 łyżki wody
 Według upodobań można posypiać ciastko prażonymi płatkami migdałowymi. 


Wykonanie:
  1. Na wyłożonej papierem blaszce wykładamy pierwszą warstwę herbatników.
  2. Do garnka wlewamy mleko, wsypujemy cukier, kaszę i kakao. Mieszamy wszystko dokładnie, by nie powstały grudki i na samym końcu dodajemy masło/margarynę. Gotujemy aż do uzyskania żądanej konsystencji.
  3. Na spód wyłożony herbatnikami wylewamy gorącą masę i układamy kolejną warstwę herbatników.
  4. Przygotujemy polewę. Wszystkie  składniki łączymy ze sobą i gotujemy na małym ogniu. Następnie polewamy nią ciastko. Możemy również posypać go uprzednio uprażonymi płatkami migdałowymi. 
  5. Czekamy aż ostygnie i wkładamy do lodówki.
Tak jak już wcześniej wspominałam, ciastko smakuje najlepiej na kolejny dzień albo jeszcze następny... jeżeli doczeka:-)






Smacznego:-)

25 komentarzy:

  1. Omg, muszę je zrobić! Tylko ten... od jutra jestem na diecie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę zanotować! jadłam podobne, ale w wersji bez kakao i z galaretką - też pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat mam ochotę na coś czekoladowego a Twoje ciasto wygląda cudownie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam ale smakowicie wygląd ...zrobię i ja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze końiecznie wyprobowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O mamo jak to wygląda!
    Takie zdjęcia smaczne. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wygląda, wprosilibyśmy się!

    OdpowiedzUsuń
  8. A już myślałam, że jak bez pieczenia, to takie szybkie awaryjne :) Ale i tak wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze takiego ciasta nie robiłam wygląda smacznie i apetycznie, dlatego na pewno skorzystam z tego przepisu! :)
    Pozdrawiam ciepło i dodaje do grona obserwowanych :)

    http://kamii-foto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis godny wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności :) Ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Marzy mi się taka pyszność :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda pysznie, muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Teraz to bym chyba pochłonęła całe sama :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakie pyszności, koniecznie muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam Cie za ten przepis! już go zapisuje :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie skończyłam robić to ciasto :) Jutro przekonam się jak smakuje <3 Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń