niedziela, 3 stycznia 2016

Sernik straciatella - bez pieczenia.

Witam Wszystkich w Nowym Roku!
Jako, że każdy Nowy Rok często wiąże się z nowymi postanowieniami, postanowiłam wrócić na mojego bloga. Fakt, nie było mnie dłuuuugo - ze względu na brak czasu. Teraz jednak postaram się zaglądać i bywać tutaj częściej:) 

Dziś przygotowałam dla Was przepis na bardzo smaczny i łatwy w przygotowaniu sernik straciatella, który nie wymaga pieczenia. Do tego jest bardzo smaczny i według mnie smakuje lepiej, niż nie jeden kupiony w cukierni. 


SERNIK STRACIATELLA

Składniki:
ciasteczkowy spód:
   ● 100 g herbatników
   ● 60 g masła

masa serowa:
   ● 1 kg sera na sernik z wiaderka
   ● 200 ml śmietany kremówki
   ● 100 g gorzkiej czekolady
   ● 100 g białej czekolady
   ● 3/4 szklanki drobnego cukru
   ● 3-4 płaskie łyżki żelatyny rozpuszczone
      w 1/3 szklanki gorącej wody


Wykonanie:
  1. Kruszymy herbatniki, dodajemy do nich roztopione masło i dokładnie mieszamy. Tak powstałą masą wykładamy dno tortownicy i średnicy 18 cm i wkładamy do lodówki na czas przygotowywania masy serowej.
  2. Czekolady drobno siekamy (najlepiej nożem do mięsa). Możemy trochę zostawić do dekoracji.
  3. Ser dokładnie miksujemy z cukrem. Dodajemy ubitą śmietanę kremówkę i posiekaną czekoladę.
  4. Żelatynę rozpuszczamy w wodzie i czekamy aż trochę przestygnie i dodajemy do masy, mieszamy.
  5. Gotową masę serową wylewamy do tortownicy i wkładamy na noc do lodówki.
  6. Następnego dnia, jeżeli chcemy, ciasto możemy udekorować bitą śmietaną i resztą posiekanej czekolady.
  7. Odkładamy do lodówki do "zastygnięcia".



Smacznego :-)


4 komentarze:

  1. Ale apetycznie wygląda. Musze zapisać sobie ten przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku ale smaku sobie narobiłam :) pewnie nie tylko smakowicie wyglada ale i pysznie smakuje :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń